>

Tuesday, January 27, 2009

Nak Nangis

بسم الله الرحمن الرحيم

Sekali lagi, aku rasa down amat. Ibarat semua benda yg aku cuba nak lakukan, semuanya x jadi? Aku berfikir sendiri, di mana silapku? Adakah dosa-dosa ku selama ni membuatkan Allah menguji ku dengan ujian ini? Adakah mungkin kerana niatku yg bukan ikhlas kerana Allah?

Letih. Letih memikirkan possibilities untuk segala masalah di depan mata. Namun, adakah wajar untuk aku letih? Berapa banyak je la usaha aku ni dibandingkan usaha Nabi dan para sahabat. Berapa banyak je la usahaku ini berbanding usaha Hassan al-Banna. Layakkah aku untuk berasa letih.

Kecewa. Hampir setiap jalan yang cuba aku redah menemui jalan buntu. Namun, adakah layak untuk aku kecewa? Sedangkan Rasulullah S.A.W. yg direject oleh kaum sendiri pun tidak berputus asa dalam perjuangan, siapalah aku untuk kecewa?

Sibuk. Sibuk menjalankan amanah sambil mengulangkaji pelajaran. Namun, layakkah aku untuk mengaku diri ini sibuk? Jika aku sibuk, bagaimana dengan Imam Syafie', Imam Ghazali dan Imam Nawawi? Apalah aku dibanding dgn mereka yang jauh lebih sibuk dan jauh lebih hebat dari diriku.

Tiada alasan untukku berputus asa. Hanya ada satu jalan untukku. Gigih berusaha!!!!

Photobucket

1 comment:

akak KY said...

yes..kena berusaha..but dont be too hard to youself...

have a break to sharpen the saw

time management juga utk bantu bebanan kerja yang tak pernah surut