>

Friday, January 23, 2009

Meh Study!!!

بسم الله الرحمن الرحيم

Ok, harini kelasku habis pkol 12 tengahari, tiada kelas petang. Namun, jangan disangka kami berbahagia. Walaupun kelas abis awal, namun, banyak nota2 perlu untuk dihadam dan banyak juga benda perlu dibaca dan difahami.

Nota untuk satu term

Nampak banyak nota tu. Tapi aku pasti, ada rakan-rakan di university lain yg mempunyai jauh lebih tebal nota yg perlu mereka hadam.

Buku Notaku

Buku2 yg penting untuk dibaca

Memang buku2 ini setebal bantalku sendiri (bantal Argos), heh, termuntah juge kalau nak abiskan satu buku tu. Rindu plak kepada buku hitam Biology dan Chemistry yg diterbitkan oleh Cambridge. Begitu simple dan menarik buku2 A-level, nipis plak tu!

Namun, aku sedar, sekaki kiter melangkah lebih jauh, cabaran baru menanti. Takkanla da masuk universiti, still nak belajar standard budak tadika? Harus ada peningkatan dalam usaha dan teknik pembelajaran. Untuk menjadi lebih maju, cabaran itu harus dihadapi dengan matang dan rasional.

Kepada adik2 (walaupun x beza sgt umur, hehehe) KYUEM, janganlah cepat berputus asa dan jangan cepat mengaku kalah. Kalau anda rasa belajar A-level ni susah, percayalah, belajar di peringkat universiti jauh lebih mencabar. Carilah jalan untuk mengatasi cabaran di peringkat A-level, sebagai persediaan sebelum anda melangkau lebih jauh ke alam universiti.

Kami di sini sentiasa mendoakan anda, dan kami menanti-nanti kedatangan anda ke sini...

Photobucket

1 comment:

Anonymous said...

nota salah satu subjekku jauh lebih tebal dari nota satu term tu...huhu :(