>

Wednesday, May 13, 2009

Kuantiti atau Kualiti?

بسم الله الرحمن الرحيم



Kuantiti atau kualiti? Itu antara persoalan yang menarik untuk difikirkan. Andai banyak tapi x berkualiti, still x guna juga, malah, mungkin membebankan orang2 yang berkualiti. Tapi, kalau berkualiti, tapi sikit, still, kurang tenaga kerja manusia. Jadi, meh menjadi umat Islam yang ramai dan berkualiti...

Daripada Tsauban r.a. berkata: Rasulullah saw. bersabda; "Hampir tiba suata masa di mana bangsa-bangsa dun seluruh dunia akan datang mengerumuni kamu bagaikan orang­orang yang hendak makan mengerumuni talam hidangan mereka". Maka salah seorang sahabat bertanya "Apakah dari kerana kami sedikit pada hari itu?" Nabi saw. menjawab, "Bahkan kanu pada hari itu banyak sekali, tetapi kanu umpama buih di waktu banjir, dan Allah akan mencabut rasa gerun terhadap kamu dari hati musuh-musuh kamu, dan Allah akan mencampakkan ke dalam hati kamu penyakit 'wahan"'. Seorang sahabat bertanya, "Apakah wahan itu hai Rasulullah?" Nabi kita nenjawab, "Cinta pada dunia dan takut pada mati".

(Riwayat Abu Daud)

Photobucket

4 comments:

tumi said...

"this is a call to action"? awaking call to muslim or themselves?

tu la tuhan dah cakap bina institusi keluarga.. ni tak, org2 putih ni xnak kawin.yg nak kawin lak, xnak anak, xnak responsibility. tu la akibatnya, xde pewaris. hidup untuk diri sendiri je, hidup tuk seronok.haih..

ya!mari kiter jadi dua! ader kualiti n kuantiti! ;)

rumate DZ...DZ nk kawen said...

mari kita kumpul duit dan cpt2 kawen...hehe

bukan imtech said...

dz, pergi birmingham ada apa2 ke?
-imtech membuat spekulasi-

pelawat said...

sape 'bukan imtech' tu jpah? check IP address sket.. xsesuai tul komen mereka dgn tajuk post..huhu

tapi 'rumate DZ' tu mcm bun je,betul x? sebab die ske buli DZ n ckp dz nak kawen..die yg nak kawen tu sebenarnya. haha
=p