>

Tuesday, January 1, 2008

Menteri buat aksi 'panas'...

Aku nih bukannye mahir mahupun arif dlm politik ni..
aku juge x melihat sesuatu situasi melui kaca mata mana2 parti politik..
apa yg aku lihat, aku tafsir dan aku bicarakan sendiri,
mungkin ade yg tersalah, mohon maaf...

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/6/66/Flag_of_Malaysia.svg/800px-Flag_of_Malaysia.svg.png

beberapa hari lepas, kecoh Malaysia,
penemuan copies DVD lucah yg membabitkan Seorang MENTERI,
DVD ni disebarkan meluas di Batu Pahat dan Muar,
(isy, tercemar kampung aku!!!)
pada mula aku mendengar berita ni,
hati aku tersentak, sedih dan marah..
aku ingatkan org melayu yg buat 'aksi'
tapi aku sedikit lega biler tukang baca berita bgtau,
ahli politik berbangsa Cina...

dan pada pagi 1 Januari ygindah ini,
aku melayari Roslan SMS dan membaca post terkini..
memang psl kes Menteri ni...
dan gambar yg ditayangkan jelas2,
Menteri Kesihatan kiter, Chua Soi Lek....
hurmm...nampaknya negara kiter da jadik mcm USA,
skandal seks di kalangan ahli politik...
mane pergi budaya kiter selaku org Timur,
xkan kiter nak jadik mundur dan x bertamadun macam org2 USA tu???

aku memikirkan dengan teliti..
macamana aku nak pegi UK ni??
nanti org2 kat sane (especially omputeh)
macamana klu diorg tny psl budaya org Malaysia?
mcmana klu diorg tny psl skandal ni???
arghhh...malu giler...

http://www.circleofasia.com/pictures/guide/malaysia.jpg

Tapi, harap dgn kes ni,
kerajaan dpt dengan lebih serius menangani masalah video2 lucah ni...
jangan kate kes ni, da berlambak video lucah tempatan di pasaran,
klu x di pasar malam pun,
kat internet berlambak,
x kira lg video2 3gp yg org ambik gune handphone...
x kira lagi laman web2 lucah orang Melayu!!!
orang Islam!!!!!

Apa nak jadik dengan negaraku???

Photobucket

No comments: