>

Saturday, May 29, 2010

Lega sebentar

بسم الله الرحمن الرحيم

Alhamdulillah, berakhir sudah minggu ini. Entah kenapa, walaupun xdela buat benda2 yang berat, tapi rasa minggu ni amat meletihkan. Mungkin stamina yang tak kuat. Orang zaman dulu jauh lagi berat tugas dan kerjanya, ok je. Hehe.

Telah dua hari aku menjalankan eksperimen polyacrylamide gel electrophoresis (PAGE), sampai x terlarat nak buat apa-apa lagi. Semalam, eksperimen bermula jam 9 pagi dan berlarutan sampai 4 petang. Hari ini pulak, sambungan eksperimen sehingga 2 petang. Alhamdulillah, tamat juga minggu ini dan selamat datang hujung minggu yang panjang ditambah bank holiday. Dalam masa beberapa hari ini, kena buat beberapa lab report dan juga ditambah dengan assignment protein science.

Beberapa hari lepas, aku sempat menonton sebuah filem yang diberi nama Ip Man. Ia mengisahkan kisah guru kepada Bruce Lee dalam menjalani kehidupan dan menghadapi cabaran. Apa yang aku suka dengan watak Ip Man ini, beliau amat merendah diri walaupun hebat dan disegani. Aku sertakan sedikit sedutan filem berkenaan:


Moga hujung minggu panjang ini dapat dimanfaatkan...

Photobucket

2 comments:

su_zul said...

Salam.
Lol!

Jap, Que Garden(tak tahu la betul ejaannya ke tak) kat mana pula? Yang ada simpan sejarah Malaysia tu?

Jpah said...

Wsalam wbt.

Ejaan sebenar adalah Kew Gardens,
Ianya terletak di wimbledon, London