>

Tuesday, May 18, 2010

Pilihan

بسم الله الرحمن الرحيم

Seawal jam 6 pagi, aku menjejakkan kaki mengharungi kedinginan pagi kota London. Tapak demi tapak diatur menuju ke Harrow Road. Dari situ, aku menaiki bas 18 menghala ke Euston. Walaupun jam menunjukkan 6 pagi, namun, sudah ramai orang di dalam bas. Masing-masing keluar awal untuk mula tugas mencari rezeki untuk hidup. Mungkin mereka berpegang dengan kata-kata:

The early birds get the worms

Tujuan aku keluar pagi-pagi ini adalah untuk menjemput seorang tetamu dari Malaysia. Beliau sampai ke Stansted pada jam 10 malam semalam dan bergerak ke Baker Street pada jam 4 pagi tadi. Jadi, aku menghubungi beliau dan berjanji untuk mengambilnya di Baker Street. Nama beliau Hakim. Beliau adalah adik saudara kepada seorang kakak yang banyak membantu aku dahulu, kak Zaffan, ex-Nottingham yang kini sudah berada di Malaysia. Minggu lepas, kak Zaffan menghubungiku untuk membantu perjalanan adik saudaranya ini. Jadi, aku bersetuju tanpa banyak bicara.

Kemudian, berbasikal menuju ke South Kensington untuk menimba ilmu di Imperial College London. Namun, hari ini sedikit berbeza dengan hari-hari lain. Minggu ini, kami dikehendaki menghadiri lecture khas untuk menerangkan kepada kami pilihan untuk tahun akhir nanti. 5 subjek untuk tahun akhir dibentangkan. Kami dikehendaki memilih satu daripada 5 pilihan ini. Antara pilihan tahun depan adalah:

http://www.uvm.edu/~inquiryb/webquest/fa06/mvogenbe/Animal-Cell.jpg

Cell Biology of Stem Cells, Regeneration and Ageing
Damage and Repair in Biological Systems
Macromolecules in 3D
Genetics and Genomics
Advanced Topics in Plant Molecular Biology

Oh, antara minat dan kemampuan. Moga pilihan aku tepat dan sesuai dengan diriku....

Photobucket

1 comment:

Effy Saiful said...

ish sshnye biotech..kitorg dulu blaja biochem pun dah tak tahan! haha

iAllah boleh tu Huzaifah..if u can make it to imperial college, passing it wud be a piece of cake, rite ;)