>

Saturday, December 29, 2007

Masalah di Pejabat Pos

Pada mulanya, aku ingat nak menjalan rutin seperti baser..
tapi mak mengajak aku perki ke TESCO...
abah ade kerja,
along pergi keje,
aku terpaksala drive kereta Naza ke TESCO....

http://healinonline.com/includes/languages/malaysia/images/gamat_healin_online_pos_malaysia.jpg

Lepas membeli-belah dengan agak lama,
aku n mak pergi ke Post Office dulu,
nak mengepos bag untuk sedaraku, Ipah...
namun, abang yg menjaga kaunter tu berkate,

"Dik, ni x bleyh ni...kena wrap ngan kertas, supaya x nampak"

aku blur....aku pun bertanya kat abang tu,

"so, camner nih?"

Abang pos tu menjawab,

"adik beli la wrapper dari POPULAR depan tu"

http://www.hot-screensaver.com/wp-myimages/popular-bookstore.jpg

Aku memberitahu mak keadaan yg terjadi..
kami ke POPULAR dan beli envelope besar..
nasib baik muat jugak beg tu masok envelope tu..
skali lagi, aku ke pejabat pos...
alhamdulillah, kali ni, parcel aku diterima..
kena bayar RM 6...

yg penting, aku dpt blajar satu ilmu tentang kaifiat mengepos..
huhuhu....

No comments: