>

Thursday, December 13, 2007

IELTS Result

mrmmm..mcmane nak start yer...
tghari td, aku tidor smpi kol 2.45 petang..
memang lambat aku bersolat zohor...
aku menyambung sesi bukak internet...

http://pdahome.net.cn/UserFiles/Image/200610/0014.jpg

tiba-tiba, aku terdengar bunyi henset menerima mesej,
namun, aku mempedulikannya, sebab ingat x penting..
selang beberapa ketika,
henset aku skali lagi berbunyi, tp kali ni bukan mesej,
sebaliknya, panggilan telefon...
aku sempat menjeling ke nombor yg menghubungi aku..
07???Dari manakah no ini...
aku menjawab dan mendapati Iq di talian...
die juz nak bgtau yg result IELTS da bole check...

http://www.qub.ac.uk/tefl/webpages/images/IELTS_2_200x200_static%5B1%5D.gif http://content.answers.com/main/content/wp/en/3/35/Kyuemlogo.gif

Hati aku berdegup...cuak gak...
aku segera mendail no kolej dan disambungkan kepada S.Services...
Kakak (or Makcik) yg jage student services tu marah aku...
aktenya, klu nak tau result, telefonlah cgu sendiri..
setelah mereka-reka beberapa alasan yg baik,
kakak atau makcik tu bersetuju memberitahuku...
Beginilah result aku:

Listening: 9
Reading: 8
Speaking: 6
Writing: 6

Overall: 7.5

Alhamdulillah..aku bersyukur kerana overall aku agak baik....sampai kepada target aku...
namun, aku sedikit terkilan mengenangkan komponen aku...
especially reading n speaking...
psl writing, aku target utk dpt at least 7,
namun, Allah jua yg menentukan segalanya...
mungkin dgn 6, ade hikmah tersembunyi yg hanya Allah yg tahu...

Ape2 pun, aku harap result ni dah mencukupi utk aku ke UK...

No comments: