>

Wednesday, October 28, 2009

Suatu Ulangtahun

بسم الله الرحمن الرحيم

Alhamdulillah, aku masih dibangunkan oleh Allah pada hari ini. Dan, hari ini, menurut kalendar Masihi, merupakan ulangtahun kelahiranku yang ke-20. Oh, tiada lagi belasan tahun bagiku, aku bergelar PULUHan tahun kini. Namun, aku amat bersyukur kepada Allah kerna masih dikurniakan nikmat yang x terhingga. Sesungguhnya, ini semua adalah ketetapan Allah:

قُل لَّن يُصِيبَنَا إِلاَّ مَا كَتَبَ اللّهُ لَنَا هُوَ مَوْلاَنَا وَعَلَى اللّهِ فَلْيَتَوَكَّلِ الْمُؤْمِنُونَ

Walaupun harini adalah ulangtahun kelahiranku, namun, dunia tetap berjalan seperti biasa. Kehidupan manusia lain tidak langsung terpengaruh dengan hakikat ini. Betapa kerdil dan insignificant aku ini. Aku terasa diri ibarat debu di dunia ni.

Hidup seperti biasa. Hadiah aku untuk ulangtahun kelahiranku adalah, berada di dalam makmal selama 6 jam, berhadapan dengan E.Coli yang 'comel' dan juga bahan kimia yang 'mesra'. Kami bertungkus-lumus menyiapkan kerja di dalam makmal, sungguh letih dan lesu badan ini.

Nasty Chemicals

Aku dan Gilson pipette

Aku memegang SYBR-Safe

Namun, izinkan aku berterima kasih kepada ibu bapa, kakak-kakakku, rakan-rakan, junior2 kolej, junior2 sekolah rendah dan menengah, rakan-rakan tadika, serta rakan-rakan serata dunia kerna wish aku. Ada yang dari Jepun, ada dari Jordan, ada dari Indonesia, ada dari Mesir, ada dari Germany dan sebagainya. Sungguh aku terharu. Terima kasih atas mesej2 anda semua melalui SMS, call, Facebook, YahooGroup dan sebagainya.

Tersenyum dengan anda semua!!!!

Setahun lagi umurku bertambah, semakin aku mendekati kubur....


Photobucket

5 comments:

awanaputry said...

selamat hari lahir..Allah yubarik fik

muzhafar said...

selamat hari lahir =)

Pacat said...

comel je Mr Happy tu senyum..

Effy Saiful said...

Happy birthday =) salam dari mesir~

LoNgJaR said...

salam ulangtahun kelahiran.. moga dipanjangkan umur di dlm keberkatan.. (^_^)