>

Saturday, October 24, 2009

Sekilas Seminggu

بسم الله الرحمن الرحيم

Alhamdulillah, seminggu lagi telah ku lalui di kota London ini. Seminggu lagi telah aku tempuhi selaku pelajar di Imperial College London.

Seminggu sudah aku tidak mengupdate blog ini. 'Berhabuk' orang kata. Bukanlah sibuk sgt dgn kerja mahupun study, bukan juga tiada masa, tapi keletihan untuk update sbnarnye, huhu. Moga aku diberikan sifat istiqamah itu...

Sekilas seminggu yang ku lalui....

Hari Sabtu lepas, Hanis dan Aiman menjemput kami, warga Lapworth Court ke rumah mereka di John Tovell House, UCL untuk makan2.

Rasulullah s.a.w. bersabda yang bermaksid: “Sekiranya aku dijemput menghadiri sesuatu majlis mahupun kecil atau besar nescaya aku menerima jemputan tersebut dan sekiranya aku dihadiahkan sesuatu barang yang bernilai atau tidak nescaya aku menerimanya juga”
(Bukhari)

Mereka masak ayam tomyam dan ikan rainbow trout masak taucu!!! Sedap sungguh. Trimas kalian. Selepas beberapa perbincangan menarik, kami beransur pulang, Aiman tinggal di bilik dan Hanis bergerak ke Finsbury Park untuk bermain paintball pada keesokan paginya.

Perbincangan menarik dan serius, tapi santai

Warga Lapworth

Pada keesokan harinya, warga Lapworth Court melaksanakan tarbiyah badaniyah dengan bermain badminton di Sports Academy yg hanya sekangkang kera dari rumah kami. Aku, Famy, Iqtidar dan Abg Tazli bersama-sama memeriahkan dewan badminton tersebut. Coolness, dah lama x main badminton!



Menjelang hari Isnin, aku tersenyum. Minggu itu, aku amat rileks. Kerna pada minggu sebelumnya, jadual aku amat padat. Hari Rabu pula bercuti, maklumlah, Commemoration Day (konvokesyen). Maka, kami dipertemukan semula dengan super2 senior yg dah menjalani kehidupan di Imperial ini. Apak, Isa dan Bun telah kami temui. Kami dijemput ke tempat penginapan Bun sekeluarga untuk dinner.

ahli rumah, separa ahli rumah dan bekas ahli rumah

Gathering kami agak meriah. Dengan Imran Mustafa (Imtech) turut serta dalam gathering ahli2 rumah Lapworth ini. Bun nampaknya bahagia di samping isteri tercinta. Isa pula, hanya memandang sambil memikirkan perancangan masa depannya.

Kerja dan study tidak ku lupakan. Hari-hari, aku membelek notaku, untuk up to date dengan pelajaranku yang saban hari, semakin susah. Moga aku diperteguhkan. Moga aku diberikan kefahaman....

Photobucket

6 comments:

izzat ismail said...

hanis ngan aiman masak...waaa..
kagum ku mendengar!!

Pacat said...

huhu.. ble nk ada open house yg Jpah masak?

oh, hepi smiling.. :)

Jpah said...

urm.... (taktik untuk xnak jawab)

:)

Pacat said...

gulai xde santan? hehe.. adeila

Jpah said...

eh? (buat2 x paham)

azwan said...

aha..abg tazli is now in London..baguslah. kirim salam kat dia next time jumpa