>

Monday, February 2, 2009

Orang Salji (Snowman)

بسم الله الرحمن الرحيم

Semalam, selepas salji turun dengan lebatnya, super senior Isa mengYM aku:

kitorg ada snowmaaaaannnnn

Disebabkan kami di Evelyn Gardens masih tiada snowman, aku berasa agak tercabar. Pada jam 2.13 oagi, mendapat pula mesej di handphoneku daripada Super Senior Azlan Kamal (Apak):

Salam, huhu, aku buat snowman

Sekali lagi, semakin membara rasa cabaran ini.

Seawal jam 7 pagi, selesai solat Subuh, aku call Shah dan Aishafat untuk bermain salji. Kami pun bersetuju lalu bergambar bukan main. Namun, disebabkan nak mengejar untuk ke kelas, kami bermain sekejap je. Snowman idamanku masih belum dibuat....

Masuk ke bilik, sekali lagi super senior Isa mengYM aku mengatakan saiz snowman mereka yg besar, setinggi manusia dewasa yang diberi nama 'The New Mr 74. Untuk membuktikan kata-kata beliau, beliau turut menyertakan gambar snowman mereka. Bukti-bukti yang menguatkan lagi dakwaan beliau adalah gambar2 mereka di Facebook.

http://photos-h.ak.fbcdn.net/photos-ak-snc1/v2110/184/93/715167927/n715167927_1318231_6064.jpg
Isa, DZ, Bun, Poklah, Amirul


Seawal jam 9 pagi, kami bertolak ke Imperial College untuk pergi ke kelas. Namun, di tengah perjalanan, Shah memberitahu kami yg semua bangunan di Imperial ditutup jadi, semua kelas dibatalkan. Namun, kami terus bergerak ke Imperial untuk mengambil gambar.

Kalau snowman Lapworth besar cam org, snowman
ni lagi besar dari org!

Kami pergi ke Queen's Lawn. Tu dia, sungguh meriah kelihatan pelajar2 IC ni bermain salji. Lagi excited dari kitorg nih. Permainan perang salji seperti biasa menjadi acara wajib bebudak nih. Kami berjumpa Sharmila, Gideon dan Joyce. Setelah banyak gambar diambil, kami termasuk di dalam perang salji itu. Aku x mampu berbuat apa2. Untuk mempertahankan diri, aku terpaksa membalas serangan.

Queen's Lawn yg meriah


Setelah beberapa minit beraksi ganas, aku surrender. Pancit. Kaki pun da kebas dah ni. Jom balik.

Ini pengalaman pertama aku main salji. Seronok2, tapi letih kut. Sekali-sekala salji tebal camni mmg best, tapi kalau selalu, susah gak idop ni.

Letih ni, banyak keje x siap lg....

Photobucket

3 comments:

Isa Mustaza said...

malam ni operation snow ball. saksikanlah betapa besarnya snow ball itu, inshaallah!!!

chenaD said...

eyh kim??
haha~isa must be tired to hear this
"muka cam kim!!"

Anonymous said...

snowman dan kain pelekat. gabungan yg unik!

nah, kidding. ^^ nice pics.

* Orang Salji, dalam kurungan Snowman. comel!