>

Saturday, July 26, 2008

It's A Durian Life

بسم الله الرحمن الرحيم

Lepas Maghrib, abah mengajak aku ke pasar malam untuk membeli durian. Maklumlah, dah lama x makan. Aku pun da 25 hari duk makan makanan OBS je, nak gak merasa makan durian dari genus Durio. Maka, selepas solat, abah memandu kereta kancil ke pasar malam. Aku xleh drive, disebabkan kehilangan cermin mata dan dunia sekelilingku kabur, maka, aku hanya menjadi penumpang.

Di pasar malam, abah memilih beberapa durian untuk dikopek. Banyak jugak durian yg direject disebabkan isi yg keras. Setelah hampir 20 minit memilih durian, kami membeli setengah ratus ringgit durian. 3 plastik beg diisi penuh dgn durian. Berbau kereta kancil tu, harum dengan bau durian.


Maka, di rumah, kerja2 mengopek durian jatuh ke tangan aku dan angah. Puas kami menekan, mengopek dan sebagainya. X sia2 latihan di OBS, kerja mengopek menjadi mudah (ada kaitan ke???)

Maka, tugas terakhir aku ialah.... makan durian. Waaaa.... kembung perut. Sia2 turun berat di OBS, klu macamni, bertambahla berat aku. Xpela, arini je, esok da kena diet balik, huhuhu...

Durian Best!!!!

Photobucket

No comments: