>

Monday, July 28, 2008

Diarrhea

بسم الله الرحمن الرحيم

Entah nape, sejak awal pagi tadi, lepas solat Subuh, aku kesakitan perut. Sakit yg memaksa aku untuk ke tandas berulang kali. Letihnya aku, dah 4 kali berlari ke tandas. Inilah yg dinamakan diarrhea, penyakit bernombor 3742 dalam Disease Database. Nama Melayunya ialah cirit-birit. Aku xdela smpi tahap diarrhea sbnarnye, saje je nak panjangkan post ni....

http://www.geneticsandhealth.com/wp-content/uploads/2006/01/stomach-ache.gif

Apakah punca kesakitan perut dan Sindrom Pergi Ke Tandas (SPKT) yang aku alami? Setelah meneliti gaya hidup aku, aku mendapat dua kemungkinan:

1) Memakan banyak sangat durian. Mahu 2 biji aku abiskan sesorg. Banyak ke tu? Tapi menurut kata mak:

Durian tu kan panas

Ok, maybe gak

2) Waktu makan aku dah berubah tetiba dan perut aku masih x dapat adapt. Maklumlah, dah 25 hari di OBS, mungkin da terbiaser dgn jadual makan di OBS. Mungkin juga sebab dah selalu makan kari ayam REX sampai da x baser makan kari ayam biase?

Hadis Aisyah r.a katanya:
Aku mendengar Rasulullah s.a.w bersabda: Setiap orang Islam yang tercucuk duri atau lebih dari itu, dia akan dicatatkan satu darjat untuknya disebabkan musibah yang menimpanya itu dan dihapuskan daripadanya satu kesalahan disebabkan musibah tersebut.
(Muslim: 4664)

Aku letih sgt nih. Moga x sakit perut lagi.

Photobucket

No comments: