>

Sunday, November 13, 2011

Perpisahan

بسم الله الرحمن الرحيم

3 minggu telah berlalu dengan pantas. Mungkin ini yang dimaksudkan oleh Albert Einstein tentang masa itu relatif. Masa gembira dan suka, kita akan rasa sekejap sahaja ia berlalu, walhal, masa duka dirasakan begitu panjang sekali.

3 minggu lalu, aku ceria menjemput isteriku di Hentian Duta yang bercuti dan menjalankan pemerhatian di sekolah Aminudin Baki selama 3 minggu. Sungguh seronok dan ceria sekali kehidupan, bertemankan seorang yang mewarnai kehidupanku dengan penuh warna warni. Benar, ada kalanya sedih dan duka, ada kala suka dan tawa, itulah yang menyebabkan hidup ini penuh warna warni.


Selama 2 minggu yang lalu, sudah menjadi rutinku untuk keluar dari rumah ke pejabat pada jam 6:40 pagi, menghantar Ajah ke Sekolah Aminudin Baki barulah aku meneruskan perjalanan ke Menara PNB. Sudah terbiasa pula dengan jalan dan rutin sebegitu. Kemudian, pada jam 5 petang, sejurus tamat bertugas di PNB, aku segera akan menjemput Ajah kembali pulang ke rumah. 2 minggu ini, kehidupan menjadi lebih 'abnormal' dengan rutinku menjadi tidak seperti biasa. Namun, mulai esok pagi, rutin harianku akan menjadi normal.

Abnormaliti ini yang bakal aku rindui....

Selama 2 minggu ini, banyak yang kami lakukan bersama. Boleh kata, majoriti masaku, pasti Ajah ada di sisi. Ajah menjadi peneman ketika aku bermain lawn bowl di Klang. Aku teringat lagi kami sempat singgah di JUSCO Bukit Tinggi. Kemudian, kami sama-sama berulang kali ke usrah serta tamrin bersama-sama. Ditambah lagi dengan pergi ke Ijtima' Tarbawi DPP. Banyak yang kami lalui bersama selama 3 minggu ini.

Hari ini merupakan hari terakhir kami bersama sebelum Ajah pulang ke Pulau Pinang pada jam 11 malam ini untuk meneruskan tugas di sana.

Kehidupan akan kembali seperti biasa. Namun tidak lama. hanya 5 hari sahaja lagi, Ajah akan kembali bercuti selama 6 minggu. Tidak sabar menunggu cuti seterusnya.

Photobucket

No comments: