>

Wednesday, March 3, 2010

NEXT 2010: Tahniah Soutussalam

بسم الله الرحمن الرحيم

Alhamdulillah, tamat sudah Nasyid Extravaganza (NEXT) 2010 di Sheffield hujung minggu lepas. Walaupun terdapat kesulitan di pihak penganjur atas VIP (InTeam) yang gagal melepasi UK Border, namun, penganjuran program tetap dapat dijalankan dengan baik. Tahniah.

Bunyi macam aku pergi je NEXT, padahal, aku hanya duduk bersenang-lenang di rumah. Ikutkan hasrat, memang nak pegi, namun, apakan daya, terdapat komitmen lain di London sendiri. Maka, hanya doaku menemankan pemergian sahabat-sahabat London ke NEXT di Sheffield.


Soutussalam Kini

Setelah berbulan-bulan bersedia dan berlatih, hari yang ditunggu tiba jua. Alhamdulillah, aku mendengar berita bahawa kumpulan nasyid nombor satu London, Soutussalam mendapat tempat kedua dalam NEXT. Setelah bertahun-tahun kempunan hadiah, akhirnya, terlaksana jua impian mereka.

Mengimbau kembali zaman kegemilangan kumpulan bersejarah ini. Beberapa tahun dahulu, kumpulan Soutussalam dikenali di London. Banyak sungguh jemputan untuk membuat persembahan yang mereka dapat, sampai tak lepas tangan. Bahkan, mereka juga turut dikenali masyarakat setempat London ini.

Mungkinkah Soutussalam dapat kembali meningkat ke arah itu kembali? Mari doakan.....

Video kegemilangan soutussalam suatu ketika dahulu apabila ditemuramah oleh Islam Channel (lawak giler tengok muka DZ n Isa zaman muda2):



Photobucket

2 comments:

joegrimjow said...

tahniah pada london
mantap mantap
nanti taun depan amek no 1 plak
;)

thx u from sheffield

Isa Mustaza said...

aku memang sentiasa muda..