>

Tuesday, March 9, 2010

Minggu lalu

بسم الله الرحمن الرحيم

OK. Aku gunakan skit waktu library aku untuk update blog ni. Dah tepat seminggu sudah tidak berupdate. Entah mengapa. Nak kata sibuk, xdela sibuk mana. Tapi masa dirasakan x ckup plak. Benarlah kata seorang cendekiawan:

Jika manusia diberikan 26 jam sehari sekalipun, manusia akan berkata, masa tidak cukup

Jadi, bukanlah 24 jam itu yang menjadi masalah, tetapi aku yang tidak pandai organize masa dgn baik menjadikan hidup ini tidak teratur sgt.

Minggu lalu, aku pergi melawat abang Tazli dan Kak Syira. Kak Syira baru sahaja melahirkan cahaya mata mereka yang ketiga. Jadi, kami yang mempunyai hubungan rapat dengan mereka pergi melawat untuk bertanya khabar dan harapnya, dapat menceriakan suasana.

Ibu dan adik abang Tazli (bukan OB) telah tiba minggu lepas untuk menjaga kak Syira dan anak-anak mereka yang lain. Alhamdulillah, kak Syira nampaknya sihat walaupun tidak sampai seminggu melahirkan anak lelaki mereka. Abang Tazli pula nampak berseri-seri dengan kelahiran ahli keluarga terbaru mereka.

Aku, Faris, Iq n Famy plak, seronok melayan anak-anak abg Tazli yang riang ria sekali. Kehidupan sesama pelajar membuatkan kami jarang sekali untuk berinteraksi secara fizikal dengan kanak-kanak. Faris pula menunjukkan perkembangan positif apabila kanak-kanak itu tidak menjauhkan diri daripada beliau.

Owh, banyak gambar ada aku tangkap (termasuk gambar Faris dukung bayi), tapi disebabkan aku di universiti sekarang ini dan kameraku di rumah, maka, biarlah aku postpone dulu proses mengupload gambar-gambar berkenaan.

Gambar yang ada di bawah ini adalah hasil tangkapan spontan abang Tazli yang telah terupload di facebook:

http://photos-e.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc3/hs015.snc3/12307_10150091915700461_653005460_11096274_8113687_n.jpg

Photobucket

2 comments:

-zArEp- said...

jepah..ko semakin gemuk lo jpah..wah...bhgie kh d ctu??

sakura ungu said...

salam,

dua minggu menyepi..akhirnya menulis kembali..

agree ngan hamba Allah kat atas nih. huzaifah dah semakin 'sihat'.