>

Saturday, April 4, 2009

Manchester Day 1

بسم الله الرحمن الرحيم

Pada pada Khamis, 2 April 2009, aku, Syafiq, Hafizuddin dan Najib (beli tiket last minute) bertolak ke Manchester. Pengembaraan menjelajahi UK diteruskan ke Manchester. Untuk pengetahuan, sewaktu kedatangan kami ini, tiada kenalan kolej di Manchester. Menggunakan segala kabel yg ada, kami menumpang di rumah Faisal.

Setibanya kami di Manchester setelah 3 jam menaiki Megabus, kami terus menaiki bas 111 untuk ke Rusholme. Setibanya di rumah, kami disambut mesra oleh Faisal dan terus kami membuka bubur yg chef Hafizuddin telah masak dari Warwick. Best2.


Setelah agak kekenyangan dan bersolat, kami bergerak ke universiti. University of Manchester ni agak unik bangunannya. Main building dia agak klasik dan cantik (x macam Imperial yg busan). Puas bergambar di sekitar universiti (gambar melompat tidak dilupakan).


Kemudian, kami menaiki bas pergi ke Piccadily. Kami berlegar di sekitar Piccadily bagi menunggu perut kami lapar. Biasala, sudah target untuk makan malam di Rusholme. Manchester sungguh menarik dengan rakyat Manchester yg sungguh mesra! Hafizuddin yg memakai baju Arsenal beberapa kali ditegur, hehehe.

Are you an Arsenal goalkeeper, perli seorang warga Manchester....

Setelah busan berlegar di sekitar Piccadily, kami pun bergerak pulang ke Rusholme. Di sini, dapat dilihat juga satu lagi daya tarikan Manchester. Aku terdengar seorang makcik yg beri ceramah di tingkat bawah bas.

Kami bertemu Hassan dan Alwi dalam bas. Memang kitorg da plan utk makan dinner bersama. Setelah bersalaman dan berkenalan, kami turun di Rusholme dan makan di sebuah kedai yg aku x ingat nama. Tapi milkshake die mmg terbaik! Faisal turut join tidak berapa lama kemudian.

Hassan dan Hypo

Kemudian, setelah berpisah dengan Hassan, Alwi dan Faisal, kami berempat berlegar sekitar Rusholme. Mula2, pergi ke Jazeera dan makan nasi yg banyak dan murah. Next, pencuci mulut, kami makan aiskrim di Moonlight. Seronok duduk sini, bleyh gemok sbab mudah sangat cari makanan halal!

Itulah cerita hari pertama di bumi Manchester ini.........


Photobucket

No comments: