>

Thursday, April 23, 2009

Kunjungan Dari Waqi

بسم الله الرحمن الرحيم

Pada jam 9.40 malam, sewaktu menunggu masuknya waktu Isyak pada jam 10.10 malam, aku terlelap di atas duvet yang empuk lagi best ini.

Kriiing,

bunyi telefon bilik memecahkan kesunyian malam lalu mengejutkan aku dari tidur yg baru nak bermimpi indah. Aku angkat, Shah di talian. Beliau mengajakku datang bersolat di biliknya yg hanya 5 minit berjalan kaki secara normal. Aku gagahkan diri, perkuatkan azam untuk ke rumah beliau.

Apabila daun pintu rumah beliau dibuka, kelihatan seorang lagi pengunjung di dalam bilik itu. 4 saat aku terkesima dan berusaha untuk mengingati beliau, ini kerna wajah beliau yang kian berubah dek fesyen rambut yang sudah berubah. Beliaulah saudara Waqi, pelajar farmasi tahun 2 di King's.


Waqi di sebelah kanan (gambar dirompak dari blog Pali)

Beliau membawakan makanan berupa ayam panggang. Napela x cakap awal2, aku dah makan nasi dgn telur goreng tadi, isy3. Namun, walaupun masih dalam tahap kekenyangan, aku masih mampu makan ayam yang beliau bawa, keh3.

Selepas itu, kmi menghabiskan malam kami dengan perkongsian pengalaman waktu cuti, perkongsian ilmu dan pengetahuan berkenaan beberapa isu, namun, isu yang paling menarik ialah pemilihan course selepas SPM. Barulah aku tahu hakikat sebenar jurusan Farmasi. Untuk info lebih lanjut, sile hubungi Waqi.

Disebabkan malam yang lewat, Waqi tidur di bilik Shah. Sebagai meraikan kehadiran beliau, aku juga berkeputusan untuk tidur di bilik Shah, blehla solat Subuh sama2 esok dan breakfast skali.

Seawal pagi lagi, Waqi bergerak pulang ke rumah. Terima kasih kerna sudi melawat dan maaf atas kekurangan layanan. Datang lagi lain kali!

Rasulullah s.a.w bersabda yang maksudnya:” Tidak sempurna iman seseorang dari kamu sehingga ia suka saudaranya mendapat (kebaikan seperti) apa yang ia sendiri suka mendapatnya.”
Riwayat Bukhari dan Muslim

Photobucket

No comments: