>

Thursday, April 9, 2009

Kembali Berseorangan

بسم الله الرحمن الرحيم

Setelah hampir 10 hari berkelana sekitar United Kingdom, hari ini, semuanya kembali normal bagi diriku. Aku kembali duduk di hadapan laptop, berseorangan di tingkat 3 Fisher Hall, Evelyn Gardens ini.

Baru petang tadi, dua orang sahabat yg melawat London, yang telah menemankan aku tour sekitar UK akhirnya pulang ke tempat masing-masing. Hafizuddin meninggalkan London pada jam 1.30 petang ke Coventry menaiki Megabus manakal Syafiq berlepas ke Cardiff ada jam 2 petang juga dgn syarikat bas yang sama.

Royal Albert Hall

Imperial College London

3 hari mereka berada di London, rasa bersalah aku apabila tidak banyak tempat sempat kami pusing bersama di London. Maklum sajalah, London ni besar, mmg x cukup 3 hari 2 malam. Lenkali, kalau datang London, pastikan at least 7 hari tau!

Stamford Bridge

Kami berpusing sekitar London. Pada hari kedua mereka, awal2 pagi, kami bergerak ke Stamford Bridge. Kemudian, berhasrat untuk ke Natural History Museum. Namun, barisan yg teramat panjang menyebabkan kami membatalkan hasrat lalu kami bergerak ke Waterloo.

Sekitar Westminster dan Waterloo

Tower Bridge

Tertarik ngan persembahan pakcik ni

Waterloo famous dengan tempat rekreasi keluarga. Di sini, terdapat banyak manusia yang berpakaian dan mekap seakan-akan patung. Sungguh menarik. Terdapat juga pelbagai persembahan menarik daripada street performers di sini.


Emirates

Selepas solat dan lunch di MSD, kami bergerak pula ke Emirates, iaitu stadium pasukan Arsenal. Berpusing2 dan mengambil gambar lompat di situ (favourite Syafiq dan Hafizuddin).

Kepada Hafizuddin dan Syafiq, maaf andai tersinggung perasaan korang sepanjang perjalanan kita, dan maaf andai layanan di London kurang memberangsangkan....

Aku yg keletihan

Photobucket

No comments: