>

Tuesday, December 22, 2009

Ke Manchester (again)

بسم الله الرحمن الرحيم

Perjalanan Fuiyo 2009 bagi aku telah bermula. Semalam, aku, Famy dan Hanis bertolak pada jam 4.30 petang di Victoria Coach Station, London menuju ke Manchester dengan menaiki bas National Express. Perjalanan mengambil masa 4 jam setengah dan kami berhenti selama 30 minit di Services di tengah2 highway.

Lebuhraya kelihatan sedikit putih akibat salji dan ais yang membeku. Semakin keluar dari kota London, semakin banyak dan jelas kelihatan salji di tepi jalan. Sedikit kerisauan bermain di fikiran andainya berlaku fenomena Black Ice. Risau andai bas sukar dikawal dan terbabas seterusnya menghadapi kemalangan. Doa sepanjang aku di dalam bas agar perjalanan kami selamat.


Alhamdulillah, selamat sampai di Piccadily Gardens. Wah, sungguh sejuk keadaan di Manchester. Ais memenuhi jalan2 menyebabkan agak licin kami untuk berjalan. Sesekali, kami hampir tergelincir. Hanis dan Famy masing2 terjatuh, hehe. Saudara Shah ayah Pin menjemput kami di Rusholme dan terus ke rumah beliau.

Kemudian, kami terus menuju ke Rusholme untuk menikmati dinner kami. Kami memilih Jazira sebagai tempat untuk memenuhkan perut. Kemudian, target seterusnya adalah Moonlight yang begitu popular di kalangan masyarakat Manchester ini. Kami menjamu Faluda dan Aiskrim yang enak. Murah!


Ini kali ketiga aku ke Manchester, jadi tidaklah begitu excited, kecuali makan yang banyak dan murah, hehe. Shah Pin tinggal bersama Kamal, Aizat Werl dan Anam. Setiap mereka tinggal di sebuah bilik masing-masing. TQ kepada ayah Pin kerna bawa kami berjalan-jalan sekitar Manchester, termasuklah di Manchester Museum (org Manchester pun blom masuk lg)

InsyaAllah, esok akan bermula program Fuiyo 2009. Moga segalanya dipermudahkan.


Photobucket

No comments: