>

Saturday, November 7, 2009

Chef @ MSD

بسم الله الرحمن الرحيم

Hari Khamis lepas, seperti biasa, aku menghadiri majlis mingguan di Malaysian Hall. Seperti minggu-minggu sebelumnya, kami membaca Yaasin. Selepas itu, sedikit kelainan. Selalunya, ustaz Erfino yang akan memberi perkongsian, namun, malam itu, seorang tetamu khas memberikan perkongsian. Beliau adalah Celebrity Chef, Chef Ismail.





Daripada perkongsian tentang kehidupan sebagai chef, sehinggalah kepada cara-cara memasak, Chef Ismail berkongsi segalanya. Beberapa soalan dari hadirin turut menggamit suasana. Terima kasih kepada Chef atas perkongsian.

Selepas itu, En Zaki pula memberi ucapan selamat tinggal. En Zaki akan tamat bertugas dan kembali ke tanah air untuk menyambung tugas di sana. Masih aku ingat, ketika aku tiba di UK pertama kali dahulu, En Zaki lah yang mengambilku di airport. Beliaulah yang menghantarku dari airport terus ke Lapworth Court. Nampaknya, beliau yang terlebih dahulu pulang ke tanah air. Setiap pertemuan pasti ada perpisahan. Doa dari kami, moga bertemu haji mabrur.

Kami dijamu khas dengan mee rebus masakan Chef Ismail. Kuih muih Malaysia juga amat menyelerakan. Antara juadah paling hot adalah Bubur Kacang Kak Puteri. Licin!! Terima kasih hadirin yang menyumbang makanan.

Marilah sama-sama memeriahkan aktiviti mingguan di MSD!!!

Gambar Kenangan
Photobucket

No comments: