>

Tuesday, April 1, 2008

PNB

بسم الله الرحمن الرحيم

Seperti yang diberitahu, pihak PNB datang menemui kami hari ni. Aku di dalam kelas Biology, begitu seronok dan bersemangat membincangkan soalan2 past papers, namun, apakan daya, tanggungjawab kepada sponsor lebih diutamakan. Jadi, aku bergerak ke kelas 2.16, iaitu juga kelas Chemistry aku.

http://www.encyclopedia.com.my/images/logo_pnb.gif

Setelah tgu di dalam kelas tu beberapa ketika, maka, yg dinanti akhirnya tiba. Tiga wajah yg cukup familiar, iaitu Pn Rukiah, Dr Iliyas, dan abg Zainal menemui kami hari ini. Dan mula2, sedikit ucapan drpd Dr Iliyas, dan beliau lebih kepada memberikan motivasi kepada kami semua. Dan sesi seterusnya, adalah pertanyaan daripada pelajar.


Mostli soalan adalah daripada Seniors, dan mostly adalah lelaki. Daripada placement Universities sehinggalah elaun. Ade jugak beberapa adegan yang tegang, di mana satu pihak tidak berpuas hati dengan satu pihak yang lain. Mujurlah, semua dah matang, dapat mengawal kemarahan diri memasing...hehehe....Aku xnak membincangkan secara details tentang perbincangan dengan PNB, ye la, rahsia syarikat la....

Setelah penat berbincang, pada jam 12.54 tengahari, kami bergerak ke Dewan Makan untuk menikmati lunch. Menurut Pn Rog, kami diberikan tempat spesel untuk makan lunch. AKu dgn pantas (sebab kelaparan) bergerak ke DH. Lalu, ku dapati buffet telah tersedia. Kami buka tudung buffet tu, wahhh....chicken chop. Sedap nampaknya. Ade plak salad, garlic bread, sup cendawan, dan sebagainya. Setelah baca doa, kami makan dengan x ingat dunia...hehehehe.... Dan Dr Horsfall turut makan bersama-sama kami. Aku x paham, kenape die berada di situ. Nak kate bermesra ngan sponsor, x gak. Sepanjang makan tu asyik berbual ngan Pn Rog jer...hurmmm......

Makanan yg cambest

Ape2 pun, moga polisi PNB akan membantu kami mengecapi kehidupan yang lebih baik, samada di sini atau di overseas nanti. Namun, seperti kata Dr Iliyas, x payah pikir sgt psl elaun, yg penting, tugas kami adalah belajar ngan baik, dan memperoleh keputusan dengan warna-warna terbang (flying colours).

Moga ku bersemangat nak study..
Photobucket

No comments: